مهاجرانی نه سیاه بود نه سفید او خاکستری بود

من بطور کامل و با دقت سخنرانی آقای مهاجرانی را شنیدم. به عنوان یک عضو کوچک جنبش سبز دوست دارم نظرم را با شما در میان بگذارم و البته از نظرات شما هم استفاده کنم. به نظرم قسمتی از حرف های ایشان کاملا منطقی و بعضی اشتباه یا بدون پشتوانه  منطقی بود. و البته سوالاتی هم در ذهن دارم که خوشحال میشوم اگر ایشان پاسخ دهند.

اشتباه فاحش ایشان تطهیر آقای خامنه ای و خانواده ایشان بود آنهم فقط به صرف اینکه ایشان خیلی وقت پیش همسایه ایشان بوده اند. به نظر بنده این بحث که خامنه ای یا خانواده اش هیچ مشارکت اقتصادی در هیچ بخشی نداشته اند اصلا مساله اصلی نیست چون خانواده ایشان رسما ارباب کل سرمایه ملی این کشور هستند. مسایه اصلی جنایاتی است که این خانواده مرتکب شده اند.من متوجه نشدم چرا اصلا باید این بحث مطرح شود.خامنه ای جنایاتی مرتکب شده است و باید پاسخگو باشد. خمینی هم زندگی ساده ای در جماران داشت اما بسیاری از جوانان این مرز و بوم را به تباهی کشاند.

اما بخشی را که با ایشان موافقم این است که بیایید جنبش را در حد خودش و ظرفیت هایش ببینیم. دوستان بیشتر ما دوست داریم که فردا صبح که از خواب بیدار میشویم آخوندها رفته باشند و ما در یک جامعه آزاد و سکولار زندگی شادی را داشته باشیم. مطمئنا با من هم نظرید که چنین اتفاقی فقط با یک حرکت انقلابی و رادیکال صورت خواهد پذیرفت. اگر فکر کنیم که مردم ایران پتانسیل و آمادگی یک حرکت انقلابی را در حال حاضر دارند به نظر من راه اشتباهی رفته ایم. من هم با آقای مهاجرانی موافقم که باید جذب حداکثری داشت و دفع حداقلی(کپی رایت جمله برای خامنه ای محفوظ است). باید جنبش سبز را به یک جنبش قوی و تاثیرگذار با پشتوانه قوی تبدیل کرد که حکومت را به تعظیم وادارد. خودمان را فریب ندهیم اگر دست به خشونت بزنیم حکومت از ما قویتر خواهد بود. همین الان کسی از آنها کشته نشده و آنها برای خود شهید میسازند وای به روزی که کسی از آنها کشته شود.پس مراقب باشیم که در دام حکومت نیفتیم. میدانم همه ما خشمگینیم و میخواهیم انتقام خون ندا و سهراب و…:

بگیریم اما گاهی اوقات باید کمی هم صبور و زیرک بود.به نظر من مهاجرانی و تیمش بهتر از هر کسی میداند چگونه باید با این حکومت در افتاد.

و اما یک سوال و یک پیشنهاد:

سوال: این حرکت اصلاحی دقیقا چگونه قرار است صورت بگیرد؟ با توجه به قدرت نظارت استصوابی و عدم اطمینان مردم به انتخاباتی دیگر در ایران چگونه میتوان به اصلاحات مورد نظر رسید؟

پیشنهاد: بر فرض اینکه شما مورد تایید آقای موسوی و کروبی باشید من شما یا تیم شما را سخنگو و یا اتاق فکر جنبش سبز تلقی نمیکنم. به نظر من شما باید در این تیم از همه نیروهای شناخته شده اپوزیسیون نماینده ای حضور داشته باشد.از سلطنت طلب تا کومونیست تا مجاهد و فدایی خلق. البته جمع کردن این افراد در یک جمع کار سختی است اما در نبود یه رهبر تعریف شده یک تیم رهبری قوی میتواند بسیار کارگشا باشد. داشتن چنین تیمی (البته پس از برگزاری جلسات متعدد و رسیدن به یک هدف مشترک) به همه مردم  این اطمینان را میدهد که شما سخنگوی یک طیف خاص نیستید و مطمئن باشید اگر تصمیمی توسط این تیم گرفته شود و امضای تمام اعضا را داشته باشد به راحتی توسط مردم پذیرفته خواهد شد.

به امید ایرانی آزاد و آباد

یک عضو کوچک جنبش همیشه سبز

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to مهاجرانی نه سیاه بود نه سفید او خاکستری بود

  1. 321 says:

    انتقاد شدید حسین شریعتمداری به بیانیه موسوی اردبیلی در حمایت از سران فتنه

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=138&catid=53

Leave a Reply

